Koolitusele võetakse tavaliselt ühte gruppi vastu kuni 4 osalejat, sest tegeletakse väga personaalselt ja algkoolitus sisaldab palju praktilisi harjutusi.
Lennuõpilane peab olema vähemalt 15-aastane, kehakaaluga 50-120 kg ning nõustuma meie tingimustega soolopilootidele, mis on nähtavad siin lingil.
Ideaalis jõutakse algkoolituse 1. päeva õhtuks esimeste lendudeni. Tuleb varuda pikk päev, vajadusel ka 2 (saab jääda ööbima meie spordibaasi, kauplus ja toitlustuskohad 3km).
Vahetult klubi hoonete juures on avarad muruväljakud maapealseks treeninguks, sees saate kasutada ühiskööki, pesemisvõimalusi jm. Lennundusega tegelemine on meie jaoks hobi, mille harrastamine peab olema igatipidi meeldiv. Ning seminariruumis saab lendude järgselt analüüsida videosalvestusi.

Teoreetiline ja praktiline koolitus:
- paraplaani olemus ja konstruktsioon, muu lennuvarustus
- praktilised stardiharjutused põllul - paraplaani õhku tõstmine
- ilmastik, aeroloogilised tingimused
- tegevused stardis, lennul ja maandumisel
- sagedasemad eksimused ja ohuolukorrad
- varuvari ja selle kasutamine
- regulatsioon ja õigusaktid, millega arvestada

Lendude sooritamine:
Kui instruktor peab vajalikuks, sooritatakse lennuõpilasega kõigepealt koolitustandem, mille käigus huviline saab ise varju juhtida ja teda juhendatakse/kontrollitakse sel ajal. Tandemi järgselt tehakse algkoolituse raames juba 2 iseseisvat lendu. Kui aga tandem ei ole vajalik (nt on juba eelnev tandem sooritatud, on arvestatav langevarjuhüpete kogemus või on õpilane end maapealsel treeningul tõestanud lennukõlbulikuna), siis tehakse algkoolituse raames 4 iseseisvat lendu õhku vintsimise meetodil, mille kestel teid ikka raadio teel juhendatakse.

Edasi saab lennuhuviline meie käest rentida oma kehakaalule sobivat klubi varustust ning jätkata arenemist. Seni kuni vajalik toimub jätkuvalt juhendamine ka raadio teel. Varem õhuspordiga mitte kokku puutunute puhul kulub teatud enesekindluse ja oskuste saavutamiseks tavaliselt 10 lendu, siis võib hakata mõtlema tõsisema edasise personaalse treeningu kava ning isikliku varustuse soetamise peale.

Kui kellelgi on huvi hakata motovarjuga lendama, siis alles selles staadiumis on mõtet ka mootor osta ja selga võtta. Start ja maandumine peaksid enne olema tehniliselt veatud, siis on väiksem tõenäosus, et te kukute töötava mootoriga – st te ei vigasta ennast ega oma varustust. Kahjuks kiirustab enamus motovarju huvilisi kiirelt mootoriga lendama, tagajärjeks on valdavalt tänu stardis või maandumistel kukkumistele nii vigastatud jalad, murtud propellerid ja raamid kui lõhutud varjud. Ütleme nii, et omal käel õppimine ja/või kiirustamine läheb lõppkokkuvõtteks palju kallimaks.

Piloot, kes on juba tõesti õppinud iseseisvalt lendama, saab meie klubi kaudu taotleda Lennuspordi Föderatsiooni väljastatava pädevustunnistuse ja rahvusvahelise paraplaani piloodi tunnistuse, mida aktsepteeritakse enamuses maailma riikides.
Välisriikides lendamisel on nõutav ka spetsiaalne kolmanda osapoole kindlustus.

Pärast sellise taseme omandamist soovitame esimesel võimalusel käia koos meie teiste kogenud lendajatega ka mõnel lennureisil mägedes, et õppida termikalendu ja erinevaid aeroloogilisi olusid. Igal hooajal toimub mitmeid selliseid reise, tavapärased sihtkohad on kevadel Itaalia, suvel Norra ja Austria, talvel Tenerife jne.

Koolitus
Sitemap
© Keelutsoon
Sargvere küla, Paide vald | keelutsoon [ät] keelutsoon.ee | Mob. 55 63 88 00